De laatste dagen - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ans Bos - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ans Bos - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

13 Maart 2018 | Australië, Adelaide

Dinsdag 6 maart

Ik ben dus vertrokken uit Berri en ga richting Hahndorf, een Duitse stad in australie, schijnt leuk te zijn. Onderweg ontdek ik dat de geverfde silo’s helemaal niet zo ver weg zijn en dus besluit ik om ze toch maar te bezoeken. Het zijn grote graansilo’s die geschilderd worden op een bijzondere manier. Torenhoge silo’s dus dat is een mooi uitzicht. Het landschap is weer heel anders dus dat is ook weer genieten. Eenmaal aangekomen vallen deze schilderingen mij een beetje tegen maar alah.....toch mooi.
Ik kijk ns op mijn kaart en dan zie ik Victor Harbour staan.....ook een mooie plek. Dus op naar Victor Harbour. Genietend van het uitzicht kom ik in de namiddag aan en vind ik een plek aan het strand....prachtig met als uitzicht Granite Island. Hier ben ik 30 jaar geleden ook geweest met Desire! Kijken of ik nog wat herken.... effe een korte wandeling maken om de buurt te verkennen. Tis een mooie plek. Maar het waait enorm hard en koelt flink af in de avond....brrrr..... voor de eerste keer sinds lange tijd is het koud in de camper en moet ik onder het dikke dekbed.....haha.......

Woensdag 7 maart
Vanmorgen alles ingepakt en vertrokken voor een wandeling naar het eiland via een hele lange loopbrug. Het weer is fantastisch, de wind is weg en het zonnetje schijnt heerlijk....wat een prachtig mooi eiland met vergezichten over de helderblauwe zee....ik herken het eiland wel maar niet meer alles....ik neem overal foto’s en kijk thuis of ik op dezelfde plek heb gestaan als wij toen....30 jaar geleden....
Tegen de middag besluit ik om gewoon de kustweg verder af te rijden en dan zie ik wel waar ik strand....
Wat is zuid Australië prachtig, weer heel anders dan in het binnenland, en de kust is ook weer heel apart en supermooi. Ik zit weer te genieten hoor!!!!
Tegen 3 uur kom ik toevallig bij een camping ook weer pal aan het strand. Wauw wat fantastisch. De zee is heel kalm, geen golven, superblauw en helder en je kunt er heerlijk zwemmen...ik blijf hier overnachten en wil ook de zonsondergang niet missen. Ik heb met Rene afgesproken dat ik met hem naar Hahndorf ga dus dan kom ik er toch nog wel.....:):)
Het is poepie heet dus effe oppassen en insmeren. Ik klets nog wat met deze en gene en tegen zonsondergang zit ik klaar voor mijn campertje met een baco...dus kom maar op zonsondergang. Woehoe....fantastisch en daarna de sterren, niet te tellen en ik zie zowaar een Melkweg, welke weer ik niet maar dat doet niets af aan het ongelooflijke uitzicht...ik kan maar niet naar bed gaan, krijg er geen genoeg van.....
Snachts moet ik vier keer uit de auto....dat krijg je van die bacos.....dat is de keerzijde van al dat moois.....:):):)

Donderdag 8 maart
In de ochtend drijf ik zowat mijn auto uit....het is weer superheet. Ik vertrek weer verder langs de kustweg en rijd gewoon waar ik het mooi vind. Het is erg bergop en af en mijn campertje red het nauwelijks bergop....tis ook wel erg stijl....de adelaide Hills komen eraan dus dat zegt genoeg. Weer heel anders en ook weer mooi. Ik zoek op mijn app een camping in de buurt en vind een goedkope camping maar t is wel effe zoeken. Erg afgelegen maar eindelijk gevonden. Hier ga ik een wandeling maken door de bossen, bergje op bergje af....pffffff...gelukkig heb ik water bij me. Ik verdwaal 3 keer en dus loop kilometers verder dan de bedoeling was.....poepoe...
Uiteindelijk kom ik gezond en wel weer terug en dan is het tijd om weer te relaxen met een goed boek. Wat is vakantie toch heerlijk, jammer dat het maar zo kort is......:):):)

Vrijdag 9 maart
Vandaag tuf ik weer een stukje verder richting adelaide. Had ik maar een motor hier want de wegen zijn er echt geschikt voor....ik zal maar niet meer in herhaling vallen want het wordt een beetje saai maar.......waaaaauuuuuw!!!!
Zo....dat was dat, ik beland weer aan het strand maar nu aan de westkant van Adelaide. De camping is de duurste tot nu toe en poepie warm. 35 graden dus meer weer een dag aan het strand met een goed boek, gekregen van Piet. Wat een straf.....maar ik heb genoeg gedaan in die 5 maanden dus ik heb wel een beetje rust verdient....:):):)
De zon zakt onder in de zee dus dat is ook weer eentje die ik niet snel vergeet...

Zaterdag 10 maart
Vanmorgen lekker rustig aan, ik heb tijd genoeg. Afgesproken met Jackie, een vriendin van Yvonne en Piet. Om 2 uur arriveer ik in een kleine voorstad van adelaide waar Jackie woont. Ze komt oorspronkelijk uit Engeland en woont alleen in een prachtige bungalow. Ze heeft het huis te koop staan....als ik niet meer hoefde te werken en ik had de jackpot gewonnen zou ik dat huis kopen en niet meer terugkomen.....zo, dat jullie het weten.....maar helaas.....zover is het nog niet...:(:(
Het ie een gezellige meid dus de paar uurtjes vliegen om en dan is het tijd om te vertrekken. Ik heb met Rene afgesproken om 5 uur en het is toch nog anderhalf uur rijden in de spits...
Dankzij mijn navigatie vind ik de weg prima en arriveer precies om 5 uur bij de receptie van het caravanpark. Ik rijd maar mijn plekje en daar zit Rene al te wachten....de BBQ wordt aangestoken en de koelbox is gevuld met lekkere drankjes. Een superavond en heerlijk bijgekletst.

Zondag 11 maart
Wat wordt ik hier verwend, een heerlijk ontbijt met spek en ei buiten op de bbq. Daarna gaan we met de auto naar Hahndorf, een Duits plekje in Australië. De weg ernaartoe is mooi en met eigen muziek op spotify uit de jaren 70 vliegen we al zingend door de bochten richting Hahndorf. Het is een leuk plekje en we struinen de straatjes door en bezoeken de winkeltjes. Natuurlijk effe een bratwurst met zuurkool eten, jammie....erg lekker. Na een aantal uurtjes hebben we het gezien en gaan we terug naar Gawler om naar happy hour te gaan met live muziek. Het is gezellig en de band is heel goed. Tegen de avond lopen we terug en maakt Rene een lekkere wokmaaltijd. Het was een geslaagde dag.

Maandag 12 maart
Vanmorgen vroeg op om een heerlijke wandeling te maken door Gawler. Twee uur zijn we onderweg, het is een heerlijke wandeling....tegen half 11zijn we terug en maken we een lekkere omelet met asperges.... die Rene kan erg goed koken, hij weet de heerlijkste dingen op tafel te zetten. Daarna, tegen half 2 nemen we de trein richting adelaide om de adelaide cup te bezoeken. Heel zuid Australië heeft vandaag vrij vanwege deze paardenrace. Het is een uur in de trein, hij stopt in elk plaatsje.....pfffff, na een uur en kwartier te hebben gehobbeld zijn we in adelaide en moeten we nog eens 30 minuten met de tram.....Jezus wat een lange rit. Uiteindelijk komen we aan en moeten we entree betalen....eenmaal binnen natuurlijk meteen een lekker biertje, je krijgt dorst van het reizen....ook dat is hier superduur dus we beperken het drinken....haha...
Om half 5 start de grote race en we hebben allebei een paard uitgezocht en 20 dollar gewed. We zitten gespannen op de tribune als de race eindelijk begint. 3 minuten later zijn onze dromen om zeep geholpen. Niets gewonnen, die van Rene was hyper en wist de weg niet zo goed maar de eindstreep.....whaaaaa...
Jammer maar het was wel heel apart om eens mee te maken en om de high society van adelaide bij elkaar te zien.....phoephoe....
Zo, nu nog effe twee uur terughobbelen....we zijn beiden supergaar als we terug op de camping aankomen. Dit is onze laatste avond samen dus we gaan uit eten. Om 9 uur zijn we allebei tutti kaputti en nemen we afscheid. Rene moet om half 6 werken en ik lig dan nog lekker te snurken in mijn campertje.....Het was erg gezellig de afgelopen drie dagen met Rene, super om hem goed te leren kennen. We hebben veel lol gehad samen.

Dinsdag 13 maart
Vanmorgen bij Rene koffie kunnen maken, hij had me de sleutel laten liggen zodat ik binnen kon. De camper opgeruimd en een beetje schoongemaakt. Alles ik het koffer gepropt, Jezus wat verzamelt een mens toch veel in vijf maanden. Om 10 uur vertrek ik richting adelaide om de botanische tuin te bezoeken, waar we 30 jaar geleden ook waren. Wat een prachtige omgeving, alleen de plek waar wij zaten destijds was afgesloten vanwege een festival dat had plaatsgevonden de afgelopen dagen.....shit....
Ik over de hek hangende komt een man naar me toe en vraagt wat ik zoek...
Ik zeg ik wil de boom zien met de grote wortels waar ik toen met mijn echtgenoot een foto heb genomen.... een zielig gezicht opgezet, en dat ik helemaal van Holland gekomen was....ja hij vind het zielig en zei tegen me, ga naar de ingang en dan kom ik je halen, je krijgt een geel hesje en dan laat ik je binnen.....zo gezegd zo gedaan....hij vertelde me zijn hele levensverhaal en ik het mijne natuurlijk....en ik heb een foto van de boom die ik graag wilde zien....super...:):):)
Daarna de cadeautjes van Lucille afgeleverd bij vrienden van haar, de auto een wasbeurt gegeven en ingeleverd bij Jucy. Gratis een taxirit naar de luchthaven gekregen...wat ben ik toch een bofkont...haha...en nu zit ik lekker buiten te wachten op het inchecken....nog effe en ik zit in het vliegtuig om een vlucht van 22 uur te doorstaan......
Wat ben ik dankbaar voor alles wat ik heb mogen meemaken....vooral mijn familie in australie, jullie hebben mijn reis heel bijzonder gemaakt.....love you to pieces......ik kom terug als een ander mens....voor even dan....voor je weer wordt meegezogen in de stress van de dag.....pffff...ik hoop dat ik iets kan veranderen als ik terug ben. Voor iedereen die met me heeft meegeleefd...bedankt hiervoor, jullie commentaar was geweldig.....hopelijk hebben jullie genoten van mijn avonturen, ik in ieder geval wel.....tot over een paar dagen.....xxxx

• 13 Maart 2018 - 14:24

Anja Speetjens:

Ik heb genoten van jouw verhalen Ans, heerlijk! Goeie reis terug en tot een dezer dagen!

• 13 Maart 2018 - 15:58

Juul:

Super.. 5 maanden vliegen echt voorbij he!! Maar je hebt een hele bijzondere reis gemaakt in een heel bijzonder land.. dat neemt niemand je meer af!! Hele goede terug vlucht en tot snel! Dikke kus xx

• 13 Maart 2018 - 16:37

Edit:

hey globetrotter. Je zit nu waarschijnlijk nog in het vliegtuig. 22 uur en je bent alweer aan de andere kant van de aardbol met een totaal ander leven. Dat zal wennen worden. Wij hebben genoten van jouw verhalen en bewonderen jouw moed om dat in je eentje allemaal te klaren. Die ervaring neemt niemand jou nog af. Sterkte bij de terugkomst...wij vangen je wel op aanstaande maandag in Meerssen.

poen xx edith

• 15 Maart 2018 - 11:00

Anietsje:

Wat een lefgozer ben jij. Dat, waar wij alleen maar van durven dromen, doe jij gewoon. Super!!!!
    Heerlijk die verhalen en avonturen: ik heb ervan genoten.
    Een heel fijne en veilige terugvlucht en 'tot weer ins gèt is' in Meerssen of Bungcity.