Brisbane e.o. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ans Bos - WaarBenJij.nu Brisbane e.o. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ans Bos - WaarBenJij.nu

Brisbane e.o.

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

16 Januari 2018 | Australië, Brisbane

Woensdag 10 januari
Vanmorgen vroeg auto geparkeerd bij informatiecentrum in Byron Bay. Dat schijnt de enige plek te zijn waar je gratis kan parkeren....op eigen risico.
Ik ga richting de vuurtoren lopen, schijnt een mooie route te zijn. Het is om 9uur al bloedje heet en na een half uur kan ik niet meer verder, mijn enkels zijn opgezwollen en erg pijnlijk, ik voel me niet zo lekker en daarbovenop denk ik aan mijn auto, die eventueel weggesleept kan worden....dat alles bij mekaar maakt t dat ik niet meer verder kan en ga ik terug. Als hij er nog maar staat, doemscenario’s duiken op in mijn hoofd....als ik na een uur weer bij de plek des onheils aankom staat hij er gelukkig nog.....pffffff...
Ik besluit om maar door te rijden naar Binwin, schijnt een hippy dorp te zijn.
De route voert me door het binnenland door het regenwoud, mooi tot zeer prachtig...:):)
Ik doe op mijn gemak, koffiepauze op z’n tijd en in de middag kom ik aan bij mijn backpackerslodge, boven op een berg, een kilometer van het dorpje. Ziet er wel heel gezellig uit daar. Na een verfrissende douche en een rustuurtje ga ik richting dorp....weer poepieheet natuurlijk. Als ik op de weg loop stopt er een aftands oud schoolbusje met een rastafiguur achter het stuur, een ouder type met nog 4 tanden in zijn mond...ongeveer.....of ik een lift wil naar het dorp....ja tuurlijk wil ik dat....het is maar 800 meter...en ik kan hem wel aan....whaaaaa, maar in die hitte is 800 meter nog te ver..... hij laat me uit op het kruispunt en dan ben ik al in het dorp.
Het is inderdaad of de tijd heeft stilgestaan hier..hasjrokende hippies uit de jaren 60. Het ruikt overal naar putulie ( voor degenen die nog weten hoe dat ruikt..haha) en wierook. En de kleuren van de regenboog overal....je waant je echt terug in de tijd, geweldig. Je kunt ook overal hasj kopen, hoe raar is dat.
Tegen de avond drink ik nog wat in een hotel en dan moet ik weer terug de berg op....pffffff...
Eenmaal bij mijn hut aangekomen zitten daar 2 meiden gezellig wat te drinken en te kletsen. Allebei rond de 35, een uit Australie en een uit Réunion.
Ik mocht er gezellig bij komen zitten en zo hebben we de hele avond gekletst en gedronken, zij hadden wodka met fris en ik pilsjes. Ze wisten dus niet dat maar een klein gedeelte van Nederland met de harde G spreekt, dat vonden ze heel vreemd en leuk om te weten. Zo zie je maar weer dat je veel kunt leren op reis!!!

Donderdag 11 januari
Vandaag vertrokken uit Nimbin en verder richting Goldcoast. Het is wel verschrikkelijk druk overal nu het vakantietijd is. Er zijn geen campings in de buurt of volgeboekt. Overal waar ik kom, geen plek. Wat een vreselijke dag vandaag, voornamelijk alleen in de auto gezeten op zoek naar een plek. Uiteindelijk een goedkoop hotel kunnen vinden in surfers paradise maar pas om 7 uur s’avonds. Total los op mijn bed geploft... op het gezamenlijk balkon nog wel wat gekletst met deze en gene maar t was niet veel soeps....

Vrijdag 12 januari
Vanmorgen nog geprobeerd om met Rani af te spreken, een meid die ik eerder heb leren kennen maar ik kan geen slaapplek vinden en het is ook veeeel te duur hier om te overnachten, dus besluit ik om snel weg te gaan en een camping wat verder op in de buurt van Brisbane op te zoeken. Hier doe ik ook weer een hele dag over want de camping is onvindbaar.....ongelofelijk hier met die bewegwijzering, kost je soms een hele dag om de plek te vinden die je zoekt. Zeer frustrerend by the way.....
Om 5 uur kom ik dan eindelijk op de plek die ik zocht. De eigenaresse is heel erg aardig en dat maakt dan weer alles goed. Fijn plekje gekregen. De klok is hier weer veranderd, nu is het al om 7 uur donker, dat is erg jammer, maar goed, als ik voor mijn auto zit een een biertje neem hoor ik ineens Nederlandse stemmen voor me....een jong koppel en hun ouders uit.....Weert en Born...ik kan weer effe Limburgs lullen, hoe fijn is dat. Ze nodigen me uit in hun camper met airco.....waaauw....
Wat blijkt....ze hebben familie in Meerssen, Bart Stevens voor degene die hem kennen?..is toch ook weer toevallig hè? T was alweer een gezellige avond. Lucky basterd....:):):)

Zaterdag 13 januari
Vanmorgen al om half 6 de auto uitgedreven....pffff wat een hitte, de zon schijnt dan al behoorlijk... alles op t gemakje dan maar...:):)
Om 8 uur stap ik op de ferry naar North Stratton Island. Ongeveer een half uurtje duurt de trip. Dan neem ik de bus naar amity point. Schijnt dat je daar kunt snorkelen...ben benieuwd. Nog een half uur in de bus en dan overstappen naar een kleiner busje....wat n gedoe...:):). Eenmaal aangekomen eerst tijd voor mijn cappuccino. Altijd een goed begin van de dag...
Daarna begeef ik me richting strand....
Niet echt veel plaatsen om te snorkelen en ze hebben me ook gewaarschuwd voor haaien, niet snorkelen in de vroege ochtend en niet in de latere middag....maar ja, wat is vroeg in de ochtend...? Zouden ze al ontbijt gehad hebben als ik in t water ga...? Waarschijnlijk ben ik toch te taai en hoef ik me geen zorgen te maken....whaaaa
Ik laat me in t water vallen en ga op zoek...maar er is niet echt veel te zien...het water is troebel door de stroming maar ik zie toch een aantal leuke visjes. En...ik vind een zonnebril op de bodem...toch een geslaagde snorkeltrip...en een goede voorbereiding op t echte werk straks....
Later neem ik de bus naar een ander uitzichtpunt op het eiland. Ik maak hier een mooie wandeling langs de kust, echt prachtige vergezichten, mooie fotomomenten..... Op de weg terug met een meid uit Denemarken gesproken. Zo gaat de tijd sneller in de bus en op de ferry.
Eenmaal terug op de camping is het vroeg donker en ga ik lekker plat, ben tenslotte al weer lang in de weer geweest vandaag.

Zondag 14 januari
Vanmorgen ja alweer om half 6 op.....Van de gelegenheid gebruik gemaakt en het beddengoed maar eens uitgewassen..., auto opgeruimd en dat soort huishoudelijke dingen, die moeten tenslotte ook gebeuren nietwaar...?
Om 10 uur is alles droog, opgeruimd en tijd om te vertrekken. Onderweg nog wat boodschappen gedaan en dan richting brisbane. Niet veel te vertellen over de rest van de dag. Ik heb een hostel genomen, wel een eigen kamer...met kakkerlak....jakkie. Heb m wel kunnen vangen de onnut...., geen airco...pffff niet normaal zo heet op die kamer.

Maandag 15 januari
Vandaag is het een stuk koeler dan gisteren....gelukkig. Ik loop naar de stad want dat is maar een half uurtje. Brisbane is een stuk relaxter en rustiger dan Melbourne of Sydney. Er is van alles te zien....de toren van het stadhuis bezocht met een lift uit 1900, nog functionerend...en een mooi uitzicht over de stad.
Vervolgens een ferry genomen om de stad vanaf het water te bezichtigen, twee uurtjes gevaren...lekker met mijn korte haartjes in de wind...., heerlijke dag gehad, nog een aantal pilsjes gedronken op de terugweg, kippepootjes gegeten en dan is het alweer bijna donker en ben ik alweer kapot.....pfffff, je wordt ouder mama.... Nee grapje, is het weer dat je zo afmat....
Eenmaal terug op mijn hok gaat het alarm af....eerst denk ik nog, is het de tv?... maar algauw merk ik dat dat niet het geval is....brandalarm....iedereen naar buiten...ik twijfel nog wat ik moet meenemen maar trek dan toch de deur dicht en loop maar met de meute mee...
Twee brandweerwagens met loeiende sirene komen de straat inrijden....hendig spectaculair...tatutatuuu...maar na 10 minuten blijkt t vals alarm...gelukkig maar.
Ik heb me wel buitengesloten, kom mijn kamer niet meer binnen. Gelukkig loopt de conciërge rond en laat me weer binnen...eind goed al goed...

Dinsdag 16 januari
Vandaag maak ik mijn verhaal af, ik vertrek morgen richting Vanuatu voor een week. Weet niet of ik daar wifi heb dus....tot over een aantal dagen....

  • 16 Januari 2018 - 08:41

    Yvonne :

    Leuk Ans Om je verhaal te lezen. Ze zullen wel jaloers zijn op jou verhalen.
    We hopen dat je t fijn hebt in Vanuatu.Veel liefs van ons

  • 16 Januari 2018 - 10:10

    Miranda:

    Toppie ans, keep safe and we love you maid.....

  • 16 Januari 2018 - 17:56

    Ellen:

    Ans alweer een mooi verhaal! Geniet van Vanuatu! had je daar dat goedkope huis gehuurd? Ben benieuwd!!

  • 17 Januari 2018 - 16:49

    Jozelien:

    Hoi Ans weer een mooi verslag. Geniet ervan en tot het volgende verslag.

  • 17 Januari 2018 - 17:24

    Edith Theunissen:

    hey ans, voel je niet oud...het kont door de hitte (laat mij weer veel aan Vietnam denken afgelopen zoner...heet heet heet...afmattend. Hier niet meer voor te stellen met alle slechte weer dat we al maanden hebben. Snakkend naar wat zon en warmte. Misschien kun je een wat warmte naar ons sturen, dan krijg je wat verkoeling daar. poen edith


  • 21 Januari 2018 - 18:47

    Marjo:

    Alweer un top verhoal Anneke. Hub weer genote!!! Veul plezeer in vanuatu en tot weer un vollegend versjlaag! Dikke knuf oet Ulestraote!!!

  • 22 Januari 2018 - 09:53

    Anietsje:

    Door

  • 22 Januari 2018 - 09:56

    Anietsje:

    Anske, door dien meneer van sjrieve krieg ich ut altied un bitteke wèrremer. Zal dich misse es te gein wifi höbs in Vanuatu. In eeder geval weer väöl plezeer en tot weer ins gèt is. Dikke knuf oet Bung :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australie

Rondreis australie

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2018

De laatste dagen

06 Maart 2018

Laatste 2,5 weken

24 Februari 2018

Van Cairns naar het zuiden

11 Februari 2018

Noord Queensland

01 Februari 2018

Verder langs de oostkust
Ans

Reis door australie

Actief sinds 17 Okt. 2017
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 13974

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2017 - 18 Maart 2018

Australie

Landen bezocht: