Van Cairns naar het zuiden - Reisverslag uit Parkes, Australië van Ans Bos - WaarBenJij.nu Van Cairns naar het zuiden - Reisverslag uit Parkes, Australië van Ans Bos - WaarBenJij.nu

Van Cairns naar het zuiden

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

24 Februari 2018 | Australië, Parkes

Van Cairns terug naar het zuiden

Zaterdag 10 t/m woensdag 14 februari
Zo effe weer een lekkere aircokamer genomen in Cairns, was niet duur dus dat moet kunnen....voor 2 nachten. Ondertussen heb ik vanalles geprobeerd, op iedere site van Facebook mijn auto te koop aangeboden....pfff dat is wel effe een paar dagen flink werken....ben ik niet meer gewend. Maar in het hostel hebben ze goede wifi.....haha...dus ik kan de hele dag aan de gang. De reacties druppelen binnen maar ze willen dit en ze willen dat....t schiet niet op. In de avond loop ik de stad in en ga naar de Ierse pub lekker wat drinken...daar tref ik dezelfde mensen als n paar dagen eerder dus dat is wel gezellig.
De volgende dag rijd ik naar karunda, een dorpje in de bergen. De lichten ABS lichten weer op....krijg er de schijt van....en ondertussen heb ik ook nog een stoel achterin verrenoweerd...dus dat is ook niet fraai om te zien.....:(:(:(
Ik vertel jullie niet hoe dat zo gekomen is.....sommige dingen moet je voor je houden....haha.....dus eenmaal in het dorpje aangekomen wandel ik door de straatjes en de markten...heel leuk om te zien. na n paar uurtjes houd ik t voor gezien en ga met de auto naar de karunda watervallen. Onderweg huppel ik wat te hard over den drempel en jawel hoor, mijn eski (koelbox) flikkert om en er zit veel water in door het ijs wat is gesmolten. Ik had m ook eerst moeten leegmaken maar ja.....wat zal ik zeggen.....het water stroomt door mijn auto.....
Wat ben ik toch een enorme sukkel.... alles uit de auto op de parkeerplaats. Het luchtbed is zeikenat en al mijn beddengoed natuurlijk ook...pffffff....
De mensen die langsrijden kijken me vreemd aan......:):)
Zo goed mogelijk alles gedroogd en maar weer verder. De stoelen zijn vochtig....heb ik weer....:(:(
Maaaaar,....de waterval is wel heel mooi.....haha...
In de avond ga ik nergens meer naartoe....ben zeer moe van alle belevenissen en van de berichten die ik krijg over mijn auto....te veel kilometers, te duur..enz.enz. Tis vermoeiend dat reizen....whaaaaaa.
De volgende morgen heb ik wel 2 afspraken kunnen regelen voor mijn auto. De eerste om 9 uur in het jeugdhostel in het centrum. Ik sta voor de deur om 9 uur maar niemand te zien. Ik bel die gast maar hij neemt niet op....na een half uur houd ik t voor gezien en rijd naar de tweede afspraak 16 kilometer verder....
Eenmaal aangekomen bij het huis komt frank naar buiten met z’n moeder en tante. Spaanse mensen zo te horen.
Hij is meteen kapot van de auto. Boeit m niet van de stoel en de lichten...maar hij heeft geen casch bij de hand. Dan geen deal dus....jammer.
Weer terug naar de eerste afspraak want die Chinees belde me dat hij zich had verslapen....kutjong.... om twaalf uur afgesproken bij de voordeur van het hostel. Komt ie weer niet opdagen....daar word je toch helemaal gestresst van....? Na een half uur houd ik t voor gezien en besluit om dan maar terug te rijden naar adelaide. En dan belt hij alweer....ik zeg nou moet je eens goed luisteren.....maar hij verstond me niet....ik spreek geen Chinees.....:):)
Voor de laatste keer teruggereden en daar kwam hij naar buiten. Hij was enthousiast....en wilde een stuk rijden..... ik naast hem en maar hopen dat de lichten van de ABS niet branden. En gelukkig was dat ook niet het geval....pfffff.....
De stoel had hij ook niet gezien...de sukkel....
Het rijden ging prima en dan maar meteen door naar het departement of transport om de auto over te laten schrijven...dat was nog niet zo gemakkelijk, allemaal dat papierwerk en hij snapte er niks van....ik ook niet...
Hij had zijn paspoort niet meegenomen dus weer terug naar het hostel, en ik maar bang dat de lampjes weer gingen branden terwijl ik er zo dicht bij was....
Eenmaal terug in het hostel had hij twee anderen meegenomen om mee te gaan naar het departement.....die moesten achterin zitten....ik snel alles op de verrenoweerde stoel gezet dus daar konden ze niet zitten....whaaaaa..
Uiteindelijk na uren wachten was het overschrijven van de auto gelukt en ik kreeg mijn duiten.....dolgelukkig hebben ze me afgezet bij mijn hotel en eenmaal de deur dicht heb ik een vreugdedansje gedaan....
Effe snel een campertje geregeld en morgen kan ik m al gaan ophalen....
Snel douchen en de bus genomen naar het centrum om effe te vieren.
Weer naar de Ierse pub want daar kun je lekker buiten zitten. Komt er na een tijdje een oudere Australiër naast me zitten om te kletsen. Ik krijg nog een biertje van hem en in het begin denk ik nog, och gezellig, maar na een uur alleen maar geluisterd te hebben naar zijn verhalen en misere, ik kon er geen speld tussen krijgen, werd ik er gewoon misselijk van en heb hem vriendelijk gedag gezegd.....pffffff....vreselijk. Het was ook tijd om weer terug te gaan.

Vanmorgen al mijn spullen in de garage mogen zetten om eerst mijn camper op te halen. Te voet naar de ophaalplek, onderweg zag ik nog mijn auto staan....snik....
Eenmaal aangekomen eerst nog wat formaliteiten geregeld en dan de auto checken of alles in orde is. Een aantal dingen moeten nog effe gerepareerd worden en dan ben ik startklaar....oeps de radio doet het niet...ik weer naar binnen....dan moet ik weer een half uur wachten....pffff....uiteindelijk als ik er al twee uur zit besluiten ze om me een andere auto mee te geven. Deze is stukken beter dan de eerste....loont t zich toch om wat te zeiken en te wachten haha.....
Alles doet het en ze zijn blij als ze me zien vertrekken.....whaaaa
Op naar het zuiden dan maar....eerst nog een snorkelstripje op donderdag dus effe een camping opzoeken voor drie nachten.
Ik kom uit bij een superplekje aan de zee, Brandson beach. Prachtige plek...mijn eerste nacht in de campervan goed geslapen.
De volgende dag ga ik de buurt verkennen. Er zijn een aantal mooie dingen om te bezoeken. De Josephine Falls, de babinda boulders en een mooie rivier waar je kan zwemmen....hier heb ik lange tijd doorgebracht en lekker mijn boek uitgelezen....heerlijke dag gehad en s’avonds weer voor mijn campertje in het donker naar de sterren kijken en de grote vleermuizen die overvliegen. Geweldig!!!

Donderdag 15 februari
Vanmorgen vroeg uit de veren op weg naar de boot die mij naar Frankland Island brengt om te snorkelen. Ben benieuwd. Om half 9 vertrekken we via een rivier en dan naar zee. Ongeveer 50 mensen aan boord. Ik heb me aangesloten bij een Australisch koppel. Zo kom ik erachter dat de lokale mensen 50 dollar minder betalen dan de toeristen. Dat is toch oplichterij...
Tis wel heel gezellig op de boot en in een half uur varen we naar het eiland. Hier kunnen we snorkelen....we zien een aantal schildpadden en twee nemovisjes...en natuurlijk nog een heleboel andere....maar het zicht is niet zo helder en de kleuren dus ook niet.....
Ik moet dan maar accepteren dat het Great Barrier Rief niet meer zo Great is als het ooit geweest is....heel erg jammer... volgend jaar maar weer effe naar Bonaire....haha....
De rest van de dag dan maar genieten van het prachtige water en de mooie kleuren van de zee en het eiland. Het was toch een hele mooie dag met leuke mensen aan boord. In de avond drink ik nog wat pilsjes met een buurman, ook weer een ozzie, en we kletsen gezellig de hele avond. Voor het slapen gaan nog effe genieten van de sterren en dan lekker bouzen....

Vrijdag 16 februari
Vanmorgen vroeg vertrokken, ik besluit om via het binnenland te rijden want de kustweg heb ik gezien en is erg druk....tis wel een lange rit en de weg is toch wat eentonig, ik ben dus blij als ik om half 5 een camping vind en een tankstation want die zijn hier ook dunbezaaid....pfff.....heb ongeveer 600 km gereden dus dat is niet niks.....de camping stelt niks voor, er is ook alleen maar een tankstation en een motel waar veel vrachtwagenchauffeurs overnachten. Ik ben net binnen om een pilsje te nemen als het begint te stortregenen met hagel en onweer.....poepoeh echt net op tijd....ik val met de neus in de boter want er is een BBQ geregeld voor de chauffeurs en ik mag meedoen....lekker weer eens wat vlees tussen de tanden....ik laat t me goed smaken....het weerlicht nog lang na en met mijn glazen dak kan ik fijn kijken...

Zaterdag 17 februari
Vandaag weer een lange dag op naar Carnarvon Gorge. Ongeveer 400 kilometer. Het landschap wordt alweer iets ruiger en mooier gelukkig. De dag verloopt goed en ik arriveer in het park om half 3. Zoals overal is het niet echt druk en heb ik plek genoeg om te staan. Ik neem een heerlijk pilsje en doe effe helemaal niks. Zwemmen in de rivier bij de camping, zoeken naar de Platipus, dus toch nog wat gedaan...haha...Later in de keuken tref ik weer wat mensen en zitten we gezellig te kletsen tot het donker wordt.

Zondag 18 februari
Vanmorgen om half 6 opgestaan om een wandeling te maken door de Gorge. 14 kilometer en je doet er 6 uur over. Vanwege de hitte moet je vroeg starten...het id inderdaad een hele mooie trip en er is veel te zien. De kangoeroes lopen met je mee en de vogels zingen in overvloed....geweldig. Gelukkig heb ik genoeg te drinken mee dus ik hou t nog wel effe uit hier. In de rivier zwemt de Platipus met me mee....m.a.w. Het vogelbekdier!!
Het is toch ongelooflijk wat ik allemaal zie en meemaak....:):)
Om een uur in de middag kom ik dodelijk vermoeid terug bij mijn auto en ga ik nog effe zwemmen bij de rock pool 500 meter verder. Hier zwemmen visjes die aan je beginnen te knabbelen als je effe stilstaat....je weet wel, diezelfde waar je in de stad 100euro voor betaald. Als ik hier zou blijven staan hebben ze voor 100 jaar te eten alleen al van mijn hakken....whaaaaaa....
Eenmaal terug op de camping doe ik effe de was en ga lekker in de keuken zitten om te schrijven...de een na de ander komt terug en al gauw zit de keuken gezellig vol. Er komt een flinke bui aan dus snel mijn was naar binnen. Dan zien we twee kangoeroes recht voor ons in een bokswedstrijd verzeilt...tjonge ze gaan tekeer....heb er een filmpje van gemaakt. Effe later als ik terug loop naar mijn auto zie ik waarover die ruzie ging....de grootste heeft gewonnen en mag het vrouwtje opeisen....de ander stond erbij en keek er bedroefd naar.....:):):)
Weer iets wat ik nog nooit gezien had.....helaas deed mijn telefoon t niet meer dus geen filmpje.....:(:( haha.... was wel komisch om te zien....

Maandag 19 februari
Vanmorgen 6.15 uur vertrokken want ik heb weer een lange reisdag....als ik net weg ben kijk ik naar links en zie ik een hele dikke spin op mijn raam zitten. Eerst dacht ik nog dat ie aan de buitenkant zat, maar helaas hij zat binnen....snel gestopt en de deur geopend aan de bijrijderskant want ik zag m niet meer....en jawel hoor...hij zat aan de binnenkant van de deur....een echte joekel....grrrrr....
Een stok gepakt en hem eruit gebonjourd....geen zwartrijders in mijn auto....:):)
Eenmaal weer onderweg is het wel een mooie route.....dus ik heb wat te kijken...
In de namiddag laat ik nog effe mijn oplader van de auto nakijken want hij doet helemaal NIKS....alles is leeg dus ik kan niks meer....niet zo handig....
Ze vinden het probleem niet en ondertussen ben ik alweer een uur kwijt. De dames in het informatiecentrum zijn heel behulpzaam en wijzen me een leuke plek om te overnachten. Bij de oudste kroeg in Queensland kun je gratis kamperen. Dus op naar de kroeg....haha....
om 4 uur arriveer ik en het is inderdaad heel erg leuk en gezellig. Nindigully pub.
Ik neem een kamer want die kost maar 25 dollar...zodat ik alles weer goed kan opladen....afkoelen is er niet bij....geen airco....maar het is ook een oud gebakje en ze zijn het hele hotel aant renoveren. De hele avond klets ik met een meid uit Briby Island in de buurt van brisbane. Haar man is er ook maar die heeft niet veel te vertellen....zij doet dat voor hun tweeën....haha...t wordt wel een heel gezellige avond.

Dinsdag 20 februari
Vanmorgen nog wat foto’s genomen van de kroeg maar t was te vroeg dus die was nog dicht....dan maar alleen van de buitenkant...ook goed..
Op naar Coffs Harbour waar ik de vrienden van Lucille heb leren kennen en die ik weer wil bezoeken. Het is een lange rit van 10 uur. Onderweg nog van alles bezocht, mooie dingen gezien en om 5 uur was ik blij dat ik eindelijk de oprit op kon rijden.....pfffff wat een lange dag.....
Met Jim en Tex eerst een pilsje of twee gedronken en daarna gaan eten met Jim. Leuk om hun weer te zien. Op tijd naar bed want ik was Total loss van de lange rit.

Woensdag 21 februari
Vandaag vanalles gedaan, gewinkeld, gewandeld, mooie stranden bezocht, echt de moeite waard...Coffs Harbour is een mooie plek om te bezoeken. In de namiddag weer pilsjes gedronken met Denise en John, de overburen. Het weer is superlekker en niet te heet...pfffff..... s’avonds fish en chips gehaald en voor de tv gezeten....dat is voor een keer weer best fijn maar ik heb t zeker niet gemist.....haha....

Donderdag 22 februari
Vandaag zijn we vroeger vertrokken om het binnenland te bezoeken, de bergen in....geweldig. Prachtige bomen die volop in bloei staan met alle kleuren die je maar kunt bedenken...onderweg nog gestopt bij mensen die een varkentje als huisdier hebben, dezelfde als babe en hij deed ook nog kunstjes. Hilarisch...
Voor de rest was het gewoon een superleuke dag die weer afgesloten werd met....jawel hoor, hetzelfde ritueel als altijd...bacootje en biertjes....

Vrijdag 23 februari
Vanmorgen afscheid genomen van iedereen en weer vertrokken richting het zuiden. Ik heb met Yvonne afgesproken dat ik begin volgende week zal arriveren. Roxanne, de dochter van Desiree zal ik dan ook eindelijk ontmoeten...ik heb er superveel zin in om hun weer allemaal terug te zien...
Ik laat een regenachtig Coffs Harbour achter me en rijd het goede weer binnen in Tamworth. De tocht ernaar toe is super. Nu lekker bij het zwembad op de camping lekker relaxen.


  • 25 Februari 2018 - 00:10

    Juul:

    Heerlijk verhaal weer om te lezen zo voor het slapen gaan. Geniet nog van je laatste weekjes en ik zie je snel weer thuis!! :) xxx

  • 25 Februari 2018 - 00:40

    Yvonne Stuffers:

    Fijne bericht En weer Ans. Tot ziens!

  • 25 Februari 2018 - 09:44

    Jan:

    Hoi Sjat, weer genoten van je heerlijk avontuur en je gekke fratsen. Veel plezier de laatste weken.xxx

  • 25 Februari 2018 - 11:26

    Henriëtte:

    Nou Ans,wat een avonturen allemaal, wat een leuk verhaal over de autoverkoop.
    Geniet de laatste weken nog maar en de groetjes bij de Stuffersdikke poen van Jef en henriëtte.

  • 25 Februari 2018 - 11:50

    Anietsje Oet Bung:

    Hoi Anske, heel goed: soms moet je zwijgen whaahaahaa.
    En die vieze spinnen moet je zeker buiten houden. Wat een leuke verhalen weer en wat maak je een fantastische reis!!!
    Geniet nog van je laatste weken. Dikke knuffel!!!

  • 25 Februari 2018 - 14:47

    Sylvia:

    Hoi Anske, de bis weer gans in dien element doa. Al die klein ongelukskes. Gelukkig is ut good aafgeloupe met diene auto. Noe mèhr hope tot de kouper dich neet mjèh belt.
    Noe kint ut aaftelle beginne veur dich ( en auch veer mich).
    Geneet nog lekker van ut werrume weèhr en tot gouw.
    Dikke poen.

  • 25 Februari 2018 - 16:46

    Edith:

    hey Anna, Heerlijk om te lezen...je zit nog middenin je reis met veel avonturen..niet voor te stellen hier in het winterse Nederland. Geniet nog van je laatste weken daar...voor je het weet zit je te kleumen in ons heuvelland. poen edith


  • 25 Februari 2018 - 22:12

    Bjorn:

    Hey Ans,

    Weer een mooi verhaal om te lezen, geniet van je laatste weken als Aussie :)

    Gr, Bjorn

  • 28 Februari 2018 - 20:49

    Roy:

    Good bezig dao onder !

    Doeg ze de groete en geneet dr nog van !

    Knuffel , Roy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Parkes

Australie

Rondreis australie

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2018

De laatste dagen

06 Maart 2018

Laatste 2,5 weken

24 Februari 2018

Van Cairns naar het zuiden

11 Februari 2018

Noord Queensland

01 Februari 2018

Verder langs de oostkust
Ans

Reis door australie

Actief sinds 17 Okt. 2017
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 13978

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2017 - 18 Maart 2018

Australie

Landen bezocht: