Sydney en surroundings - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Ans Bos - WaarBenJij.nu Sydney en surroundings - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Ans Bos - WaarBenJij.nu

Sydney en surroundings

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

30 December 2017 | Australië, Katoomba

Woensdag 20 december
Vanuit Katoomba in de Blue Mountains rijd ik nu door naar Berambing om naar de glowworms te gaan kijken. Eerst neem ik afscheid van de twee koppels die ik daarvoor heb ontmoet...ik laat ze de briefjes lezen met het commentaar over mijn parkeerstunt en ze hebben lol...typisch iets voor toeristen...haha..
Op zich hoef ik niet zo ver te rijden dus ik doet t lekker op mijn gemak. Als ik eenmaal in de buurt kom moet Ik toch nog zoeken...volgens de beschrijving moet ik naar Mount Wilson en Mount Irvine...maar eenmaal daar aangekomen klopt er geen ene moer van....ik rijd de hele middag van de ene plek naar de andere en zodoende heb ik al 100 km extra gereden....echt frustrerend...uiteindelijk weten ze me bij de botanische tuin te vertellen waar het precies is. Ik begon al te denken dat ik opgelicht was en dat ik kon fluiten naar mijn centen....pffffff....en alsof dat nog niet erg genoeg was begon het opeens te onweren en er viel hagel uit de lucht, echt waar, hagel zo dik als pingpongballen....snel onder een boom staan om de schade te beperken.
Gelukkig was het maar een paar minuten en kon ik weer verder met mijn zoektocht. Uiteindelijk de plek gevonden waar ik moest zijn dus nu kon ik dan eindelijk een plek gaan zoeken om te slapen....helaas is hier verder geen ene moer te doen en aangezien ik om kwart voor 9 bij de wormen moet zijn en t dan donker is, zijn mijn opties zeer beperkt. Ik ga dan maar slapen op een vrije kampeerplek tegenover een school. Er is alleen een openbaar toilet dus je kunt je wel voorstellen hoe die eruitziet tegen de avond....gelukkig komt er nog een camper aangereden dus ik sta hier niet alleen.
Als het dan eindelijk zover is en ik mijn zelfgemaakt diner op de parkeerplaats (lees camping) heb verorberd rijd ik naar de afgesproken plek...bij overmaat van ramp kom ik er na een aantal minuten achter dat ik helemaal aam de verkeerde kant van de weg rijd.....snel naar de andere kant....pfffffff dat is effe schrikken hoor!!!!
Ik kom als eerste aan bij de afgesproken plek, daarna komen er nog twee auto’s, gelukkig, ben niet de enige. Als het donker is komt ook de gids aan op de fiets. Wel stellen ons aan elkaar voor en gaan dan gezamenlijk naar de canyon waar de glowworms zitten.....het is weer een stuk dalen maar gelukkig niet zo heel ver....we komen aan in de canyon en onze gids vertelt op een interessante manier van alles over deze beestjes. Als onze ogen na een tijdje gewend zijn aan het donker komen steeds meer lichtjes te voorschijn tegen de wanden om ons heen...fantastisch, net flonkerende sterren, en als kers op de taart vliegen er ook nog een aantal vuurvliegjes rond, en weer voel ik me Alice in sprookjesland....dit spektakel duurt ongeveer anderhalf uur en dan begint het weer te onweren en te regenen.

Donderdag 21 december
Vandaag rijd ik richting Richmond en Wilson, effe relaxen voordat de bonte storm begint richting Sydney. Helaas is elke camping volgeboekt...ongelofelijk...terwijl het helemaal niet zo druk lijkt...dan maar doorrijden en kijken wat ik ga tegenkomen. Ik zie in de verte het zelfde informatiecentrum liggen waar ik al eerder was en ze hebben me daar goed geholpen dus daar ga ik maar weer vragen. De dames zijn weer alleraardigst en ze helpen me ook nu weer fantastisch. Ze bellen met een camping iets verderop die ik zelf nergens heb kunnen vinden op geen enkele site, en jawel hoor, plek genoeg en maar 15 dollar per nacht. Spit Town zo heet het dorpje vlakbij Windsor. En inderdaad, een hele mooie camping aan een rivier en totaal niet druk. Ik richt de boel weer in en draai een wasje in de laundry....eenmaal klaar hang ik de was op en ga dan het dorpje verkennen. Ben nog niet goed en wel weg of het begint alweer te regenen.....pfffff, dan wordt de was maar nat....het zij zo.....De huizen die ze aan de rand van het dorp gebouwd hebben zijn fenomenaal....allemaal miljonairs, je kijkt je ogen uit...in het dorp is niet echt veel te doen dus blijf ik ook niet al te lang hangen. Eenmaal terug op de camping blijkt het daar helemaal niet zoveel te hebben geregend dus de was is bijna droog.....gelukkig!!
Vanavond is het de langste dag, 21 december, precies omgekeerd als bij ons...daar denk je eigenlijk nooit over na.... het is koud en regenachtig dus trek ik me vroeg terug in mijn autootje en lig ik heerlijk met een glaasje wijn en een goed Boek.

Vrijdag 22 december
Vanmorgen eindelijk weer een heerlijk zonnetje. Ik ga naar Windsor om het stadje te verkennen. Schijnt heel leuk te zijn volgens de mevrouw van de receptie.....en inderdaad, erg gezellig met leuke winkeltjes en terrasjes. Heerlijk om er wat rond te struinen. Ik ben erg blij als ik de pedicure vind om mijn voeten eens te laten behandelen en bij de prijs inbegrepen ook een kleurtje op de nagels. Super!!!! Heel erg tevreden stap ik weer naar buiten, voelt erg goed....ondertussen loop ik langs een reisbureau en besluit om dan ook maar meteen een terugreis te boeken omdat deze alleen maar duurder worden als je langer wacht...
Helemaal happy met alles wat ik gedaan heb vandaag kom ik terug op de camping. Tony, de receptioniste, tevens manager van de camping zit met haar echtgenoot (klusjesman) en mijn buurman, voor de caravan heerlijk van het avond zonnetje te genieten. Ik word voorgesteld en uitgenodigd om er bij te komen zitten. Het wordt een supergezellige avond met lekkere biertjes en een kampvuurtje erbij...als het donker is en de sterren glinsteren aan de hemel gaan we (toch wel een beetje tipsie) lekker slapen.

Zaterdag 23 december
Vanmorgen afscheid genomen van iedereen. Ze gaan allemaal naar familie met de kerst. Het is erg warm dus ik ga naar de rivier wat wandelen en zwemmen...voor de rest heb ik veel gelezen en geluierd...

Zondag 24 december
Vanmorgen dan richting Manly en kerstmis...ben erg benieuwd. Het weer is super dus dat kan niet meer stuk....maar hier weet je maar nooit....om 10.00 uur kom ik al bij het hostel en kan ik gelukkig meteen inchecken...auto moet ook worden ingechecked dus dat doen we er dan maar meteen bij..
Ik moet wel eerlijkheidshalve zeggen...die hostels vind ik echt helemaal niks...het grut dat daar rondloopt ligt alleen maar op de bank te appen, doet de bek niet open en zijn totaal asociaal...alsof ze in een andere wereld leven...(sorry voor degenen die wel normaal zijn...haha) dus voorlopig geeeeeeen backpackershostel meer.
Maar goed, de dag is zonnig dus ik ga lekker naar het strand...mijn tan bijwerken :) erg gezellig dorpje met alles erop en eraan...heerlijke sfeer...in de avond ga ik maar eens effe kijken of er wat te doen is omdat het toch kerstnacht is....
Ze hebben een superleuke, hele grote gelegenheid met 3 bars in het hele complex en er is wel wat op de been gelukkig. Ik hang me aan een staantafel met een hele hoop ruig volk. 2 Maori’s en een ruige Australiër....en tis weer gezellig as ever...maar tegen een uur of elf gaat de boel toch afsluiten...jammer..

Maandag 25 december
Merry Christmas... het weer is niet goed, bewolkt en te koud voor een BBQ aan het strand. We gaan met een aantal Nederlanders die ik heb ontmoet, kerst vieren bij een van hun thuis, wel je eigen eten en drinken meebrengen....toppie.
Als een van de eerste kom ik aan na een wandeling van een half uur...echt heel apart...de rest komt langzaam binnendruppelen en als we compleet zijn tel ik ongeveer 30 mensen. Allemaal Nederlanders die of zijn geëmigreerd of die na een bepaalde tijd weer terug gaan vanwege werk of familie.
Het wordt een erg gezellige dag. Ik voel me super welkom...
Tot in de late uurtjes gaat de BBQ door....

Dinsdag 26 december
Vandaag weer een bewolkte dag....maar gelukkig niet koud. Lekker wandelen vandaag, een uurtje of 3 langs de kust...en alweer berg op berg af....pfffff
Ben blij als ik eindelijk terug ben in het dorp om wat te drinken...heb ik verdiend.
Daar ontmoet ik twee meiden uit chili en Slowakije. We drinken een paar pilsjes en eten daarna samen In het dorp. In de avond nemen we afscheid..
Het was weer een gezellige avond.

Woensdag 27 december
Vandaag zit ik in Sydney, vanmorgen aangekomen....wauw wat een stad...veel mooier dan Melbourne maar dat heeft misschien te maken met het weer..echt wel indrukwekkend die skyline...en het bruist en leeft echt....super. Als ik hier loop weer ik niet waar ik als eerste moet kijken, er is zoveel te zien....!!! Voor ik het weet is de dag al weer bijna om....ik neem de trein terug naar Surry Hills naar mijn hotel. Er liggen een aantal leuke kroegjes op de weg naar huis en tegenover mijn hotel ga ik effe van happy hour gebruikmaken. Wat heb ik toch altijd geluk....weer een aantal leuke Australiërs en Fransen ontmoet waar ik een gezellige avond mee beleef. Als ik terugkom is de airco stuk...pfff wel warm maar ze doen echt hun best om me het naar mijn zin te maken..:)

Donderdag 28 december
Vandaag de bus genomen naar bondi beach, schijnbaar moet je dat gezien hebben....schijnt heel beroemd te zijn...enfin, ik kom aan en ik zie alleen een strand zoals alle andere strandjes....superdruk en niks te beleven...geen leuke strandtentjes, helemaal niks, jammer, voor niets die lange reis gemaakt met de Bus...dan maar weer terug naar de stad...in de middag krijg ik een sms van Els. Ze zijn ook gearriveerd in Sydney..
Voor de rest niet veel beleefd, gewoon lekker wat geslenterd en gedronken. Als ik terugkom blijkt dat de airco net meer te maken valt en ik krijg een upgrade kamer. Een 2 persoons gehandicapten kamer wel te verstaan....haha....ja soms ben ik ook een beetje gehandicapt.....:):):):)

Vrijdag 29 december
Vandaag weer een ander gedeelte van Sydney gaan verkennen....tis een grote stad..pffffff...ik loop me wat af in die hitte.
Ik heb besloten om met oudejaarsavond met een cruise mee te gaan om het vuurwerk te zien, alles erop en eraan, met spijs en drank...ben maar een keer hier...:):):)
En tevens ga ik de Harbour bridge beklimmen op 1 januari, ook dan ben ik meer en keer hier....haha....
Maar goed, in de namiddag tref ik de bubs uit Nederweert, Els met haar 2 kinderen, Paul met een vriend en Rob met zijn vriendin...het is een gezellig weerzien, zeker met Rob, die heb heb ik al vier jaar niet meer gezien, hij woont in Perth. We kletsen gezellig bij de hele middag. Tegen de avond heeft Els het gezien en gaat naar huis. Wij gaan dan nog effe verder in een buurt die bekend staat als de rosse buurt van Sydney...wist ik dus niet :):):)
Het is echt lache met die gozers, allemaal rond de 30 en zo gek als n sjop...alleen de vriendin van Rob is heel erg stil en drinkt niet. Het is heel gezellig....Maar goed, we hebben dan al vanaf 3 uur aan die dikke pullen gezeten en als het half 12 is houd ik het ook voor gezien en loop ik terug naar het hotel, toch nog een half uur....pffffff

Zaterdag 30 december
Vandaag weer een leuke dag gehad, veel gelopen, zoals iedere dag en weer veel gezien in de stad...en...weer een leuke kroeg gevonden...met een Engels koppel verteld en daarna met een Engelse meneer, wonende in Australië, hij liet me een beetje denken aan Jantje van de Guliker...:):) ook zon gezellige ouwhoer...:) is complimentje.
Maar nu vind ik het goed geweest, ben kapot nog van gisteren dus vroeg het nest in....in afwachting van morgen, wat er allemaal staat te gebeuren.....spannend...

  • 30 December 2017 - 12:07

    Miranda:

    toppie mup xxx wat heb jij een geluk zeg....whahaha geniet van je reis love you

  • 30 December 2017 - 12:20

    Juul:

    Aaaah ik krijg heimwee en kriebels als je Sydney beschrijft, waanzinnig he!!! Goeie jaarwisseling en geniet van het prachtige vuurwerk!xx

  • 30 December 2017 - 12:39

    JanenIed:

    Heej zusje, dig hebs ut maar zjwoar dao. sjoën desse zoveul leuke minse ontmoets, maar det trek ze zelluf auch wel aan. veul plezeer in Sidney en enne gooie rutsj!! Toet volgend joar. xx

  • 30 December 2017 - 14:01

    Henriëtte:

    Geweldig Ans, wat je allemaal ziet en meemaakt.
    Een fijne jaarwisseling en een gelukkig en Gezond 2018.

    Dikke poen van Jef en Henriëtte

  • 30 December 2017 - 16:37

    Sylvia:

    Sjiek verhaal weer. Doe je voorzichtig op de boot met oud en nieuw, voor je het weet lig je in het water.
    Fijne jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2018.
    Dikke knoevel.

  • 30 December 2017 - 18:51

    Anja Speetjens:

    Het ziet er weer allemaal gezellig uit daar in Sydney, dat zal wel een spectaculaire jaarwisseling zijn daar.
    Veel plezier en tot volgend jaar!

  • 31 December 2017 - 00:04

    Milou:

    Ha Anske, leuk verhaal hebse weer geschreven. genieten duise doa wel! Fijne jaarwisseling en tot volgend joar! XX

  • 31 December 2017 - 08:49

    Pierre:

    De beste wensen. Amuseer je, Pierre

  • 31 December 2017 - 12:07

    Monique Wanders:

    Super leuk om al je avonturen te lezen.
    Wil je ook bij deze,

    een gelukkig nieuwjaar wensen en tot in 2018.

    Dikke Poen Monique.

  • 31 December 2017 - 19:33

    Jan Gulikers:

    Hey zwarte avonturier....................of was het nu inmiddels blondie.
    Het is weer een leuk verhaal wat je in mekaar hebt gedraaid. Geniet van alles wat je nog gaat mee maken. Maak er vanavond een leuke gezellige avond van en.......zuip niet te veel, want je weet het maar nooit met die ruige Australiërs hahaha.
    Wij gaan zo meteen naar Pascal en Sharon waar we onder de carport met zo 'n 18 personen het oud jaar gaan uit blazen en het nieuwe gaan inschieten / zuipen!!

    Margaret en ik (zei de gek) wensen jou een gezond en hoopvol 2018,
    en zien je volgende verhaal alweer reikhalzend tegemoet.

    Dikke knuffels van Margaret en die gezellige ouwhoer XXX

  • 31 December 2017 - 21:48

    Rene Stuffers :

    Happy New Year Ans. How's your head this morning? Happy travels. Rene.

  • 01 Januari 2018 - 12:13

    Ser Heijnens:

    Hoi Ans wat een verhalen. Blijf lekker genieten en amuseer je.
    Marlies en ik wensen je een heel gezond en gelukkig 2018 toe.

    Dikke poene van Marlies en Ser

  • 02 Januari 2018 - 21:24

    Marjo:

    Hey Anneke wat ein sjieke verhoale weer. Dieg maaks toch get met he. Oongeluifelik!! Blief veural zoe door goon en geneete!! Gilbert en ikke winse diech u gezoond en gelukkig 2018!!! Dikke poen en ieg kiek alweer oet noa dien volgend verhoal. Groetjes oet Ulestraote!!!

  • 04 Januari 2018 - 10:23

    Edith Theunissen:

    hey Floor...
    het nieuwe jaar is alweer aan de gang nu ik jou belevenissen weer smullend lees. De tijd gaat toch wel hard. Gelukkig zal dat bij jou anders voelen dan bij ons in het kille grauwe herfstklimaat.
    Geniet ervan.

    poen edith

  • 08 Januari 2018 - 15:44

    Anietsje Oet Bung:

    Hey Anske,

    Ook ik geniet van jouw verhalen en zeer zeker ook van je 'flatertjes' hihi.

    Wat een heerlijke manier van schrijven heb je ... daar moet je na je avontuur echt iets mee doen!

    Voor 2018 de allerbeste wensen met heel veel plezier, veilige kilometers, geluk, maar vooral gezondheid.

    Groetjes en punekes van Paul oet Meerssje en unne dikke knuffel van Anietsje oet Bung XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Katoomba

Australie

Rondreis australie

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2018

De laatste dagen

06 Maart 2018

Laatste 2,5 weken

24 Februari 2018

Van Cairns naar het zuiden

11 Februari 2018

Noord Queensland

01 Februari 2018

Verder langs de oostkust
Ans

Reis door australie

Actief sinds 17 Okt. 2017
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 14022

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2017 - 18 Maart 2018

Australie

Landen bezocht: