Noord Queensland - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ans Bos - WaarBenJij.nu Noord Queensland - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ans Bos - WaarBenJij.nu

Noord Queensland

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

11 Februari 2018 | Australië, Cairns

Donderdag 1 februari
Vandaag veel gereden en vanalles bezichtigd....niet zo spannend maar wel mooi. in de namiddag een leuke camping gevonden aan de zee....er was niemand alleen een jong Frans koppel die rondtoerden met de fiets....knap hoor.
Zij vertrokken om 5 uur in de namiddag vanwege de hitte. Zelf ben ik een stuk gaan lopen een heuvel op voor het uitzicht over de zee...het was inderdaad heel mooi om te zien en een mooie wandeling. Tegen zonsondergang nog effe op het strand geweest....en daarna een grote volle maan....waauw...

Vrijdag 2 februari
Vandaag echt allen maar gereden en camping gezocht...pfffff....maar is ook soms niet anders...:):):) wat ik wel heb gedaan is mijn auto laten goedkeuren. En hij was in een zeer goede staat....gelukkig.

Zaterdag 3 februari
Vanmorgen vroeg vertrokken en naar Paronella park gereden. Het is een park met een geschiedenis en er staat een half kasteel op gebouwd met een waterval en mooie tuinen...een beetje een ruïne met kampeerplek. Rondleiding gehad en het hele verhaal uitgelegd gekregen.....was erg de moeite waard. In de avond nog een keer een rondleiding maar dan met lichtshow....en vuurvliegjes gezien, die vind ik zo geweldig, vroeger hadden we ze gewoon thuis maar dat is helaas al lang niet meer.....jammer. nog wat met Australiërs nagekletst....die zijn altijd gezellig terwijl de toeristen zich afzonderen en in hun campervan gaan zitten.....snap je toch niet?......

Zondag 4 februari
Vanmorgen op tijd vertrokken om naar Cairns te rijden....onderweg nog gestopt bij de Skywalker, een regenwoud met uitkijktoren....20 dollar, maar niet echt bijzonder alleen de uitkijktoren was de moeite waard.
Doorgereden naar de babinda boulders, gratis en supermooi, veel mooier dan de betaalde Skywalk. Mijn God wat is t hier prachtig, ,.:):)
In de middag dan maar richting Cairns...een hotel geboekt om effe bij te tanken en met goede wifi verder alles uit te zoeken. Het hotel is prachtig, een heel oud gebouw uit de vorige eeuw met een lift uit een film.....en Cairns is ook erg leuk.
In de avond naar een Ierse pub en met deze en gene verteld. Hier vliegen de grote vleermuizen al in het licht door de stad....fantastisch om te zien. Dat komt omdat ze alle bomen hebben gekapt en zij dus geen onderkomen meer hebben dus ze zitten gewoon tussen de gebouwen....

Maandag 5 februari
Vanmorgen regent het pijpenstelen dus besluit ik om door te rijden naar Port Douglas, en inderdaad het weer is hier een stuk beter....dat heb je met een auto..je kunt alle kanten op...:):) de weg ernaartoe is ook heel mooi langs de kust, de Cook highway. Ik besluit om maar weer eens in een backpackerslodge te slapen in mijn auto. Goede keuze want t is hier erg gezellig....er zijn een aantal locals die hier wonen en in mijn leeftijd, sommigen dan....dus dezelfde ideeën en gedrag....whaaaaaa....biertjes en sterke verhalen....dus.....ik heb ook een tour geboekt voor morgen om te gaan snorkelen...ben benieuwd.

Dinsdag 6 februari
Het regent echt pijpenstelen al de hele nacht en vandaag dus ook...en ik moet op de boot....pfffff.
De zee is erg ruw en dus krijgt iedereen een pil voor zeeziekte....ik zit bij een Engels koppel, mijn leeftijd dus dat is erg gezellig. De zee is inderdaad erg ruw en gaat behoorlijk te keer, er wordt nogal wat afgekotst in de spuugzakjes...acherrum... wij hebben gelukkig nergens last van pfffff....
Na anderhalf uur zijn we bij de eerste stop en gaan we het water in... zwemmen is moeilijk tegen de stroming in maar toch is er vanalles te zien....erg mooi.
The outher reef noemen ze dat hier. Na een uur varen we naar de tweede plek....ook weer mooi maar minder dan de eerste....dan lunch, heerlijk en we kletsen wat af tussendoor....uiteindelijk om half 3 naar de laatste plek maar de zee is ondertussen zo ruw dat ik in mijn eentje niet meer terugkom bij de boot...hoe hard ik ook zwem....ik moet dus gered worden door de stoere lifeguard....zonder moeite grijpt hij me vast en samen zwemmen we terug....poepoeh...wat n avontuur weer....:):)
Iedereen wordt teruggeroepen op de boot en dus is dit het einde van de trip.
De pilletjes worden weer uitgedeeld om de spuugzakjes te voorkomen....maar ik pas....kan er goed tegen. Het was de moeite waard maar toch jammer van het weer.....helaas. Eenmaal terug bij mijn hostel zitten ze alweer aan de biertjes....ik voeg me erbij en we lachen wat af....geweldige grappen worden verteld maar ook racistische grappen....maar ik vind alles leuk....het zijn tenslotte maar grappen....toch? De mannen vinden dat natuurlijk supercool dat ik het hardste lach.....zelf gooi ik ook nog een aantal grappen in de groep.....fantastisch, iedereen ligt dubbel....whaaaaa...ze vinden me allemaal een stoere chick....:):)

Woensag 7 februari
Vandaag niet zo veel gedaan...mijn auto opgeruimd, advertentie geplaatst om de auto te verkopen....in het dorp geweest...dat soort dingen....effe een layback dag.....en het regent ook af en toe. Goeie smoes om niks te doen....:):):)
De avond verloopt ook rustig, iedereen ligt in zijn eigen nest. Ik kijk nog met Les, een oudere heer die hier ook af en toe woont, naar cricket maar ik snap er niks van....dus geef ik het op en ga ook maar slapen in m’n autootje.

Donderdag 8 februari
Vandaag afscheid genomen van diegenen die uit bed waren en vertrokken richting Cape Tribulation en de daintree forrest. Een machtig regenwoud uitlopend in zee. Ik ben nog nauwelijks onderweg en dan begint de misère alweer....er branden 2 oranje lampjes op Mijn dashbord... wat nu weer? Hier word ik echt niet vrolijk van....ik zoek een garage op en daar wordt me gezegd om een half uurtje later terug te komen want de mannen hebben nu allemaal pauze.....dan maar een wifipunt opzoeken om Guusje effe te bellen. Maar zoals jullie al weten is dat ook een echte uitdaging hier.....grrrrrrr.....:(:( van hot naar haar gesjeesd en uiteindelijk in een koffietentje wifi....gelukkig is Guus nog wakker en verzekert me dat een oranje lampje niet gevaarlijk is.....tis de ABS.
Ik rijd dus vrolijk verder en zal er later naar laten kijken....
Na een uurtje arriveer ik bij het veer om over te steken. Het is totaal niet druk hier in het noorden dus ik ben meteen aan de buurt om de oversteek te maken.
Het regenwoud is prachtig en je kan er schitterende wandelingen maken. En...je zit ook meteen pal aan het strand. Je moet echter niet te dicht bij de zee komen want er zitten krokodillen in zee....en ook veel kwallen, als die je steken kan het je dood betekenen....van beiden niet zo gecharmeerd dus blijf ik meters uit de buurt van het water.....
Het is een prachtige dag met lekker veel zon. Ik heb weer een campeerplek gevonden dus dat is ook helemaal toppie. In de avond komt iedereen samen in de keuken om te eten. Hier tref ik 2 meiden van 18 uit Duitsland....ze komen bij me aan tafel zitten en doen de mond niet open....dus begin ik meteen met hun te kwatschen....:):):) en dan vertellen ze me ook nog dat niemand de mond tegen hun opendoet of goeiedag zegt.....ik denk, zeg maar niks....ze zijn nog groen en onervaren.....pfffffff.....ze vonden het wel heel gezellig en bedankten me voor de leuke avond.

Vrijdag 9 februari
Vanmorgen rijd ik weer terug naar Cairns want als iemand mijn auto wil kopen moet ik er wel zijn....de rit terug is helemaal door het regenwoud dus het is fantastisch. En opeens zie ik......een casuaris, loopt gewoon over de weg....waaauw, ze zijn heel zeldzaam en bijna nooit te zien....prachtige dieren. En 500 meter verder....jawel hoor.....nog een. Wat een mooie ervaring. Waar heb ik dat aan verdient?.....:):)
Zo nu stop ik ermee want jullie moeten carnaval vieren.....veel plezier allemaal en voor diegenen die op wintersport zijn...hals und beinbruch.....:):)

  • 11 Februari 2018 - 12:02

    Anja Speetjens:

    Nou Ans, dat boottochtje was echt niks voor mij, en zwemmen in die ruwe zee, ik had me bescheten denk ik.
    Ben je nog geen leuke vent tegengekomen?

  • 11 Februari 2018 - 13:10

    Edit:

    Hey Anna...met de Karnavalsmeziek op de achtergrond en de pekskes om ons heen...lees ik voor vertrek noa Mestreech nog even jouw avonturen. Een spugende boottocht...ook niks voor mij.. zeker niet zonder pilletje..bijtende dodelijke kwallen, krokodillen...spannend allemaal en stoer van jou !! Erg van die vleermuizen tussen de huizen door de bomenkap. Ik ga nog even opzoeken wat Casuarissen zijn...nooit van gehoord. (Dom en blond natuurlijk) . Veel plezier ...veer drinke straks in Mesteech eine op dich...alaaf !

  • 11 Februari 2018 - 13:40

    Ans:

    Henedith, ja zoek maar eens op die vogels,ze zijn prachtig....veel plezier en drink er idd maar eentje op mij....alaaf......xxx

  • 11 Februari 2018 - 13:43

    Ans:

    Hè Annie, nee, veel leuke mannen maar die vloeken te veel, in iedere zin zeggen ze vijf keer fuck....daar kun je dus geen normaal gesprek mee voeren....whaaaaa...veel plezier in Spanje voor straks xxx

  • 11 Februari 2018 - 13:46

    Ans:

    Hallo Jan en Margriet,
    Superleuk jullie reacties. Ik ben het nog laaaaaannngggg niet moe hier....ik zie er zelfs tegenop om terug te komen, maar aan alles komt een end zeggen ze.....snik...
    Veel plezier met carnaval ondanks het superkoude weer...kzal aan jullie denken met het zonnetje in Mn gezicht....dikke poen xxxx

  • 11 Februari 2018 - 13:46

    Ans:

    Hallo Jan en Margriet,
    Superleuk jullie reacties. Ik ben het nog laaaaaannngggg niet moe hier....ik zie er zelfs tegenop om terug te komen, maar aan alles komt een end zeggen ze.....snik...
    Veel plezier met carnaval ondanks het superkoude weer...kzal aan jullie denken met het zonnetje in Mn gezicht....dikke poen xxxx

  • 12 Februari 2018 - 11:05

    Sylvia:

    Hoi Ansje,
    Gelukkig hebben ze je terug in de boot gehesen. Wat een avontuur weer!
    Voor mij geen carnaval: zit in Portugal; eerst in Porto en nu in Lissabon.
    Mooie steden, veel te zien.
    Geniet nog maar lekker de laatste weken.
    Dikke poen.

  • 15 Februari 2018 - 10:08

    Ellen:

    Ans wat jij toch allemaal weer meemaakt, FANTASTISCH!! Geniet nog volop van de laatste weken en snap dat je nog niet terug wil maar ben heel blij als ik je weer zie! dikke poen en knoevel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Australie

Rondreis australie

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2018

De laatste dagen

06 Maart 2018

Laatste 2,5 weken

24 Februari 2018

Van Cairns naar het zuiden

11 Februari 2018

Noord Queensland

01 Februari 2018

Verder langs de oostkust
Ans

Reis door australie

Actief sinds 17 Okt. 2017
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 14008

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2017 - 18 Maart 2018

Australie

Landen bezocht: