Het nieuwe jaar - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ans Bos - WaarBenJij.nu Het nieuwe jaar - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ans Bos - WaarBenJij.nu

Het nieuwe jaar

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

10 Januari 2018 | Australië, Sydney

Zondag 31 december
Hallo volgers en volgerinnen...:)
Danke allemaal voor de leuke berichtjes op fb, app of hier...erg leuk!
Ozzie en ik zijn intussen al weer een paar dagen verder maar ik moet effe terug naar oudejaarsavond. De boottocht.
Het was me een drukte op de pier met allemaal die cruiseschepen voor het vuurwerk. Heel slecht georganiseerd, maar goed, uiteindelijk zat ik op de goeie boot. Een aftandse ferryboot notabene... maar de drank was voldoende aanwezig en de hapjes waren ook heerlijk. Om 7 uur vertrokken om vervolgens wat rondjes te varen rond de brug....erg mooi. Het eerste vuurwerk begon om 09.00 uur voor de kids. Dat was al spectaculair. De boten waren allemaal verlicht en om 12.00 uur eindelijk het grote vuurwerk! Nou dat was wel heel spectaculair en schitterend om een keer mee te maken...12 minuten lang van alle kanten, je wist gewoon niet waar je moest kijken! Prachtig. De tocht eindigde om half 2 s’nachts en ik was blij dat ik weer aan wal was. Het was mooi en ik had t niet willen missen maar heb eigenlijk niet veel contact gehad met de anderen op de boot. Ja soms heb je dat wel, helaas....
Uiteindelijk om 3 uur neergeploft op mijn bed in het hostel. Happy new year!!!!!

Maandag 1 januari
Vanmorgen doe ik lekker rustig aan, ik neem de tijd om te relaxen...heerlijk zo’n dag!! Om 15.00 uur vertrek ik richting brug...met de trein.
Effe een stukje lopen...het weer is goed, niet te warm voor de bridgeclimb...
Eenmaal aangekomen zit het centrum vol met mensen die ook gaan lopen over de brug....iedere 10 minuten start een nieuwe groep....pffff...dat had ik niet gedacht. Maar er gaat een hele procedure aan vooraf voordat je mag beginnen. Je start met 18 mensen in je groep. Eerst krijg je een alcoholtest, je mag niet gedronken hebben..poeh, gelukkig is de alcohol van gisteren verdampt...:):):) daarna moet je een lijst invullen met medische gegevens e.d., vervolgens krijg je een overal waarvan het kruis mij altijd op de knieën hangt...:), dat komt...ik heb maar een kort lijf....whaaaa....
Dan krijg je een getuig aan met veiligheidshaken, een portofoon met koptelefoon, dan moet je laten zien dat je kunt trappenlopen....pffffff, en dan eindelijk vertrek je gezamenlijk met de gids naar de brug. Dan ben je al een uur verder...whaaaaaa....maar de gids is heel informatief, ze weet heel veel van de geschiedenis van de brug en onder het lopen vertelt ze vanalles...
Mensen...het vuurwerk was heel mooi maar dit had ik dus echt niet willen missen...dit is zo gaaf, te gek...zeker als je bovenop de brug staat....waaaauuuwww...echt cool. Je overziet heel Sydney en je staat gewoon bovenaan op de brug..hoe vet is dat?????? 3 uur later komen we terug...
Nu heb ik dus een pilsje nodig...haha... ik ga weer naar dezelfde oudste kroeg van Sydney en bestel een grote pint...(heb ik verdiend). Naast me staan 2 jonge meiden uit Great Brittain die net voor mijn de brug hebben beklommen...natuurlijk meteen ervaringen uitwisselen...haha...daarna effe met een Duits koppel gekwatcht....heel leuke lui maar op dat moment belt Paul me dat ze ook in de stad zijn en of ik eentje kom drinken....natuurlijk doe ik dat...
Tis effe zoeken maar uiteindelijk vind ik ze...de bende uit Nederweert....haha...
Ook een leuke kroeg moet ik zeggen met een hoop zate lui....
Om half 12 worden we verzocht om te vertrekken...de boel gaat sluiten....
Oké dan, nog effe met de jonge mannen mee naar een andere kroeg, de 2 dames waren al eerder naar huis gegaan....(Els en de vriendin van Rob)
Eenmaal daar aangekomen had ik t vrij snel gezien...disco, niks voor mij...dus ik heb afscheid genomen van de jongens en ben terug naar mijn hostel gegaan....het was goed geweest...:):)

Dinsdag 2 januari
Klaar voor een nieuw avontuur...richting noorden naar de beroemde stranden...
Half 9 zit ik in de auto....maar ik hoor al een aantal dagen een raar geluid...ik besluit om toch maar eens een garage te raadplegen en ik kom tetecht bij een fordgarage in noord Sydney...ik denk ik heb een ford dus...
Ik word meteen geholpen omdat ik op doorreis ben, heel aardig...na anderhalf uur in de wachtruimte te hebben gezeten, komt Val, de meneer die me te woord heeft gestaan me het nieuws brengen. De auto heeft een reparatie nodig en de onderdelen moeten ze bestellen..kan een dag duren....en de kosten zijn niet voor de poes...iets met de converter exhaust.....? Jezus, ik bel met Yvonne en leg haar uit wat het probleem is...gelukkig is Rene thuis en die zegt dat ze een tweedehands moeten nemen omdat dat veel goedkoper is...daar gaan ze in mee...ze gaan het onderdeel bestellen maar dat wordt niks meer voor deze dag. Morgen maar terugkomen...
Ik neem een motel vlak bij voor de rest van de dag. Er is niet veel te doen in die buurt dus blijf ik lekker op de kamer en doe niks....

Woensdag 3 januari
Ik zorg dat ik op tijd bij de garage ben, de onderdelen zijn onderweg maar het zal nog de hele dag duren voordat de auto klaar is.
Val brengt me naar de trein om ergens naar een winkelcentrum te gaan om de tijd door te krijgen. Als de auto klaar is bellen ze mij. Na een hele dag wat rondgeslenterd te hebben besluit ik om 3 uur terug te gaan met de trein. Er wordt gebeld....de auto is klaar, het is dan vier uur als ik, na betaald te hebben vertrek richting noorden. Na een half uur rijden kom ik op de autoweg en kan ik knallen...maar zodra ik boven de 80 km rijd begint de auto te rammelen...vooral met gasgeven...ik denk nog, het ligt misschien aan het wegdek, dat heb je weleens...maar helaas, het houdt niet op...ik ben dan ongeveer een anderhalf uur verder. Radeloos bel ik het thuisfront op...Guusje wat denk jij? Guus adviseert me om terug te gaan. Het is dan al half 8 in de avond en ik besluit dan inderdaad maar terug te rijden. Om 10 uur kom ik aan in het hostel dat ik de avond van te voren ook heb genomen. Gelukkig is nog er plek....pffffff....hier is nergens een campeerplaats in de buurt, zodoende...

Donderdag 4 januari
Vanmorgen ben ik al vroeg bij de garage en word ik meteen geholpen door een aardige oudere meneer. Ik leg uit wat er is gebeurd en er komt een monteur met me mee om een paar blokjes om te rijden zodat ik kan uitleggen wat er aan de hand is. Eenmaal terug gaat de auto weer op de brug. Nu is er weer iets anders aan de hand....Jezus....de moed begint me nu echt in de schoenen te zakken.
De oorzaak is bekend en er moet weer een reparatie uitgevoerd worden en weer een onderdeel besteld worden. Dit is echt niet meer leuk....maar ze kunnen het onderdeel vandaag nog binnenkrijgen, ook weer gereviseerd en zo snel het binnen is gaan ze aan de slag.....pffffff....maar weer een dag rondslenteren in de buurt...in de middag ga ik terug naar de wachtruimte want ik weet t ook niet meer wat te doen... er zitten meer mensen in de wachtruimte vandaag dus er kan wat gekletst worden om de tijd door te krijgen.
Eindelijk om 4 uur komt Val binnen met een big smile....de auto is klaar....
Ik heb dan al besloten om niet meer verder te rijden en een ander hostel te zoeken in de buurt. Gelukkig is er nog plek in de buurt 4 km verder.
Als ik aankom ligt er een enveloppe klaar en ik mag mezelf binnenlaten. Maar...de kaart werkt niet en ik kom dus niet binnen....heb ik weer!!!! Ik krijg er langzaam echt genoeg van grrrrr......... na over en weer gebeld te hebben komt er na een uur dan eindelijk iemand om me binnen te laten.
Het is wel een supermooi hostel, helemaal nieuw, echt prachtig....dat valt dan wel weer mee. Ik ga de buurt verkennen om iets te eten en te drinken.
Tis geen toeristenbuurt en niet erg veel te doen. Ik vind een Koreaans restaurantje en ga daar maar wat eten....er staat een zeer oud koppel achter de toonbank, het vrouwtje loopt helemaal krom en ze spreken slecht Engels...acherrum, ik zou t zo kunnen overnemen om hun te ontlasten...maar ja, ze snappen t niet...:)
Daarna komt er een koppel binnen uit de buurt en ze hebben wijn meegenomen, ik krijg ook een glaasje en we kletsen wat onder het eten.
Daarna ga ik lekker naar mijn hostel om te gaan slapen...al die ervaringen hebben me totaal uitgeput.......:(

Vrijdag 5 januari
Vanmorgen vroeg opgestaan om maar weer een nieuwe poging te wagen richting het noorden... de auto loopt goed dus laten we hopen dat dit het laatste was..
Ik ga richting Coffs Harbour, schijnt een mooie plek te zijn. Onderweg hoor ik op de radio Venus van Shocking Blue, hoe cool is dat. Ik besluit om een free camping op te zoeken aan de kust omdat er gewoon nergens plek is, alles is volgeboekt wegens schoolvakantie. Eenmaal aangekomen is het een mooie plek aan het strand maar wel tussen de bomen. Er kruipt vanalles rond, een leguaan, spinnen en wat nog......maar goed, als dat alles is....ik loop naar het strand en er is bijna niemand. Er ligt wel een dooie kangoeroe op het strand, een hele grote. Een beetje luguber hoe dat dier erbij ligt....ik zal jullie de details besparen. De Australiërs zelf interesseert het geen ene moer....die hebben schijt van die beesten. Later op de avond komen er veel 4WD auto’s knallen op het strand. Als het begint te schemeren stikt t van de muggen, en ook nog van die agressieve zwarte...als ik er eentje dood sla op mijn arm is mijn hele arm zwart....bah, dan maar snel de auto in met de deuren dicht.... toch nog heerlijk geslapen...:)

Zaterdag 6 januari
Vandaag hoef ik niet heel ver te rijden dus doe ik het rustig aan. Ook heb ik contact gehad met Lucille, een collega van het werk en zij is toevallig in de buurt van Coffs Harbour. Zij is hier omdat ze een Australische vriend heeft die in deze buurt woont. We spreken af in de late morgen bij een rivier waar ze met de boot gaan varen. Eenmaal aangekomen maak ik kennis met Tex, haar vriend, de twee honden Bundi en B(undi) 2 en een vriend van hun, Bob met zijn blinde hond wombi... echt zielig, hij loopt overal tegenop acherrum...
Ik mag mee met Bob, hij heeft een eigen boot. Heerlijk is het op het water, je kunt tot aan de zee varen...op de terugweg mag ik zelf varen, het ding gaat best hard...leuke ervaring :)
Eenmaal weer aan wal eten we nog wat en dan nemen we afscheid van Bob, hij woont in de bergen dus die zie ik ook niet meer. Was wel gaaf dat ik mee kon!
We gaan nu richting Tex huis, hij woont bij een industriegebied in Woolgoolga en ik kan mijn auto in de loods van een vriend van hun zetten en kan daar ook slapen, er is een douche en toilet dus dat is prima.
Er wonen meer mensen daar bij hun bedrijf en dat is ook nog eens gezellig. Het zijn allemaal handelaren in auto’s. Was ik hier maar eerder terecht gekomen met mijn pech de laatste tijd...maar goed, te laat...:(
Jim woont bij zijn loods en dan heb je ook nog Denise en John, bijna allemaal gepensioneerd maar klussen nog wat bij...
Jim kookt s’avonds voor ons, vis met salade, heerlijk. We kletsen nog wat die avond en drinken een wijntje en gaan dan slapen.

Zondag 7 januari
Vanmorgen gaan we met z’n drieën en de honden naar het strand, effe uitwaaien, mooie plekjes bekijken en de honden laten rennen...ze vinden t heerlijk. Mooie stranden hier, zeer zuiver en prachtig blauw water...
Tex laat ons vanalles in de buurt zien.
Tegen de middag pikken we Jim op en gaan we ergens in het binnenland lunchen. Weet niet meer precies hoe de plek heet maar we rijden langs de oprit van Russel Crowe, je weet wel, die van de film de Gladiator... we bellen aan maar helaas....hij is niet thuis zegt de bewaker....jammer, ik heb m een briefje achtergelaten....:):)
De lunch smaakt goed en het is effe heerlijk om op het terras te zitten.
In de namiddag keren we terug en gaan Lucille en Tex wat opruimen thuis en ik zit met Denise, John en Jim lekker aan de pils...tis happy hour....:)
In de avond eten we weer vis bij Jim, er was nog genoeg over.

maandag 8 januari
Ik wil vanmorgen eigenlijk vertrekken maar Tex oppert om nog een dag te blijven en dan morgen achter hun aan te rijden want zij vertrekken ook naar Brisbane. Ben snel omgepraat dus zo gezegd zo gedaan...
Ik ga met Jim naar het centrum van Coffs om daar wat boodschappen te doen. Ik heb voorgesteld om voor hun spaghetti te maken omdat ik ook al twee keer heb meegegeten bij Jim. Tevens wil ik kijken voor een schuimmatras als dat niet te duur is... niet dat mijn luchtbed zo erg is maar het schuift nogal van links naar rechts. Maar overal is het veel te duur, dus dan laat maar, blijf wel op het luchtbed liggen...dan naar de Aldi voor de spaghetti. Fijn zo’n Aldi hier.
In de middag gaan we naar de wasserette om mijn auto eens goed te poetsen. Ik hoef niets te doen.....Jim doet al het werk, vind hij leuk om te doen....
Daarna gaat hij helemaal in de boenwas of hoe dat ook heet...na twee uurtjes heb ik een compleet nieuwe auto....hij blinkt als een spiegel....supergaaf!!!
Nou daar mag je ook wel een spaghetti maaltijd tegenover zetten....:)
Om Vier uur weer happy hour, met dezelfde bubs...lekker in de schaduw....
Er wordt wat afgeouwehoerd....alleen dat Australisch taaltje van de mannen dat is bijna niet te verstaan...ik lach maar af en toe mee maar soms versta ik er geen ene moer van.....een op een gaat t nog maar als ze met mekaar praten dan wordt t moeilijker.....
Enfin, de spaghetti was goed geslaagd, ze vonden t heerlijk....gelukkig!

Dinsdag 9 januari
Vandaag neem ik afscheid van Jim, John en Denise. We vertrekken richting Ballina. Dat is ongeveer 2 uur rijden, Tex had daar een afspraak dus daar drinken we nog koffie en lopen nog wat langs de boulevard met de honden.
En dan is het tijd om afscheid te nemen van Tex en Lucille. Zij moeten naar Brisbane omdat Lucille vrijdag weer terug naar Nederland vliegt. Ik rijd naar Byron Bay. Ook hier is weer alles compleet volgeboekt en moet ik uitwijken naar een camping 2,1 km verder uit het dorp. Is geen probleem want het is een rustige camping, plek genoeg en zeer goedkoop. Super....
Al met al ben je aardig wat tijd kwijt met zoeken naar een plek, en omdat de wifi hier bizar slecht is in Australië kun je dus ook niet echt vooruit plannen...
In de avond ga ik te voet het dorp verkennen, half uurtje lopen vanaf de camping. Tis een echt backpackers dorp met veel surfbabes en dudes, niet echt iets voor mij.....:) ik zoek een leuke tent op met live muziek, lekker buiten...tegen de avond komen de grote vleermuizen overvliegen....mooi om te zien. Als ik al een tijdje zit komen er 2 dames en een man bij me zitten. Ze kletsen wat af met z’n drieën, en binnen no time betrekken ze me in het gesprek. Ozzies alle drie en het koppel woont in Qatar. Meteen moet ik aan Gerda denken tijdens de vierdaagse...whaaaaa.....
Heel leuke mensen en we drinken samen een aantal biertjes. Als het laat wordt nemen we afscheid en loop ik terug naar de camping. Heerlijk geslapen in mijn autootje.

  • 10 Januari 2018 - 09:17

    Yvonne:

    Hoi Ans, heb net je verslag gelezen. Prachtig,
    Zijn hier ook aan t strand, Angus doet surfing ,hardstikke leuk.
    Zal je een foto sturen. Ja Byron Bay is een populaire plei. Tim zijn broer woond daar.
    Enjoy Ans.

  • 10 Januari 2018 - 10:40

    Ellen:

    Anske alweer een geweldig reisverslag! Wij genieten ervan! Je hebt weer mooie dingen gezien en gedaan. Mooi om dit te lezen! Geniet van je verdere reis!!

  • 10 Januari 2018 - 11:40

    Henriëtte:

    Ans, alweer een prachtig reisverslag, jammer van je pech met de auto, maar is gelukkig weer goed gekomen.De Oostkust moet prachtig zijn.Geniet maar verder van je reis, hier alles rustig, dikke poen van Jef en Henriëtte.

  • 10 Januari 2018 - 16:20

    Edith Theunissen:

    Hey Ans (Floor) leuk om in het nieuwe jaar weer met je mee te reizen...door je uitgebreide verslag.

    gelukkig heb je nog een hele tijd voor de boeg..

    poen edith

  • 10 Januari 2018 - 18:41

    Sylvia:

    Ansje, weer leuk om jouw belevenissen te lezen. Nu maar hopen dat de auto heel blijft
    gedurende de rest van de vakantie.
    Leuk dat je Lucille hebt kunnen ontmoeten. Zal wel van horen wat jij daar uitspookt als ze weer komt werken.
    Groetjes en tot gauw weer.

  • 10 Januari 2018 - 21:45

    Juul:

    Wat balen van je auto!! Hopelijk laat hij je nu niet meer in de steek.
    Ben benieuwd wat je verder van Byron Bay vindt.. wel veel backpackers idd.
    Niet vergeten om even naar het meest oostelijke puntje van Australie te gaan!!
    kus!

  • 10 Januari 2018 - 22:30

    Anja Speetjens:

    Hee Annie, dat zijn weer geweldige verhalen, shit van de auto, maar ja dat hoort er ook bij tijdens zo'n reis:
    soms zit t mee,soms zit t tege.
    en ja, de ene heeft een kort bovenlijf en een ander heeft korte onderbenen, hihihi.
    groetjes van Annie.

  • 11 Januari 2018 - 21:35

    Jan:

    heej sjat eindelik tied om dien verhaal te laeze. jammer van de auto maar de rest maakt dink ich wel alles good. geweldig um te laeze. tot de volgende. dikke kus!

  • 21 Januari 2018 - 18:36

    Marjo:

    Hey Anneke wat k......van diene auto mejeh dat huurt aug bij zoe un fantastische reis he. Shit happens. Veur de res weer heerlijk genote van dien verhoale. Gank veural door met sjrieve ieg ving ze super um te leze. Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie

Rondreis australie

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2018

De laatste dagen

06 Maart 2018

Laatste 2,5 weken

24 Februari 2018

Van Cairns naar het zuiden

11 Februari 2018

Noord Queensland

01 Februari 2018

Verder langs de oostkust
Ans

Reis door australie

Actief sinds 17 Okt. 2017
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 14007

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2017 - 18 Maart 2018

Australie

Landen bezocht: